vrijdag 25 januari 2019

Wie ik ben

Welkom op mijn kersverse blog. Hier wil ik mijn verhaal vertellen, waarin het volgende gaat langskomen:


  • huwelijk met een narcist
  • leren dealen met jeugdtrauma's 
  • je ogen hiervoor open durven doen
  • het onbegrip van de hulpverlening
  • het traject met de kinderbescherming
  • van iemand die niet gewend is om dingen te regelen groeien naar iemand die de touwtjes in handen neemt - op elk gebied
  • het ontdekken van patronen
  • het ombuigen van patronen in jezelf en daarmee ook in je kinderen
  • een scheiding die noodgedwongen een vechtscheiding is
  • etcetera
Aan bovenstaand rijtje kun je al aflezen dat mijn leven bepaald niet in een rustig vaarwater heeft gezeten, en er valt ongelooflijk veel te vertellen. Waar ik vooral over wil vertellen, is dat ik het geluk heb gehad om gecoacht te worden door iemand die echt kan helpen. Door dit traject te volgen heb ik geleerd om het heft over mijn eigen leven in eigen handen te nemen, weet ik dat ik in staat ben om mijn kinderen te geven wat zij nodig hebben, en voel ik mij - ondanks alle shit - een bevoorrecht mens. Ik kan leven in liefde - ook voor degenen die mij niet begrijpen en zelfs voor de man met wie ik nu in vechtscheiding lig. Hoe dat mogelijk is, wil ik in dit blog stukje bij beetje gaan vertellen.

Reacties zijn meer dan welkom! 


1 opmerking:

  1. Ik schrik er van. Af en toe las ik bij je en was ik een beetje jaloers omdat het bij jou en je grote gezin allemaal vanzelf leek te gaan en nog leuk was ook. Maar dat blijkt maar een klein stukje te zijn van jullie leven toen. Wat goed dat je jouw ontwikkeling wilt delen en daarmee een inspiratie voor anderen kunt zijn. Ik bewonder je moed en ben vooral benieuwd hoe de kinderen met de nieuwe situatie omgaan. Veel sterkte en geluk.

    BeantwoordenVerwijderen

Empathie - verdiepingscursus verbindend communiceren - innerlijke ruimte

De afgelopen week heb ik deelgenomen aan de verdiepingscursus verbindend communiceren (geweldloze communicatie) die ging over empathie. Nog ...