maandag 10 juni 2019

Arm kind

Mijn jongste vertelde mij vandaag dat papa had gezegd dat hij niet meer zijn vader was. En dat dit kwam door Samen Veilig, omdat die zo tegenwerkten. Mijn jongste is 9....

Ach, dat arme kind, stel je voor dat je zoiets van je vader te horen krijgt! Wat een verdriet...

Ik weet niet hoe dit verder gaat, maar zeker is wel dat dit niet in het voordeel van mijn ex-man gaat werken. En ik weet ook - dat is mijn basisvertrouwen - dat het voor mijn jongste kind ook wel goed komt. Juist door dit soort stormen van het leven zal hij een extra mooie volwassene worden. Ik ben dankbaar dat ik dat mag meemaken!

2 opmerkingen:

  1. Dit deed mijn ex ook, vooral bij mijn oudste (mijn oudste heeft autisme en prikte zo door het gedrag van papa heen) Oudste is inmiddels 20 en snapt best wel dat het niet aan hem ligt maar aan papa, maar heeft er best wel verdriet van, dat papa blijkbaar niet van hem kan houden.

    Lieve Bente, hoe graag ik hier ook meelees, ik wil je alleen maar waarschuwen (omdat ik in dezelfde positie zat als jij nu) Maak dit blog alsjeblieft minder toegankelijk dan het nu is. Ik weet uit ervaring dat zowel Veilig Thuis als de Rechtbank hier niet blij mee zijn, zeker niet omdat er kinderen bij betrokken zijn. Ik snap je gevoel, dat je wil schrijven en documenteren wat er gaande is, maar alsjeblieft, in het belang van je kinderen en jezelf?

    Liefs Marjan NH

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marjan, ik begrijp je zorgen, maar JUIST om bekendheid te geven aan de dingen die gebeuren wil ik geen dingen verzwijgen.
      Ik heb zoveel mogelijk dingen geanonimiseerd, vooral om mijn kinderen te beschermen, en ik denk dat dit voldoende is.

      Verwijderen

Empathie - verdiepingscursus verbindend communiceren - innerlijke ruimte

De afgelopen week heb ik deelgenomen aan de verdiepingscursus verbindend communiceren (geweldloze communicatie) die ging over empathie. Nog ...