woensdag 12 juni 2019

Weer een stap verder - het huis wordt verkocht

Een van de dingen die moesten gebeuren maar waar ik geen vat op heb gehad, is dat het huis verkocht moest worden. Mijn ex-man heeft het huis "in beslag genomen" en verbiedt mij de toegang tot dusver. Dat vind ik helemaal niet erg, zonder de kinderen is het leven eruit en ik zit goed waar ik ben, maar natuurlijk moet er wel een oplossing komen voor het woonvraagstuk, en voorwaarde is dat het huis wordt verkocht.

Vorige week is er een bod gedaan dat gelijk was aan de vraagprijs. En gelukkig is mijn ex-man hiermee akkoord gegaan, zij het dat hij ook eerst nog twee andere bezichtigingen wil afwachten. Mocht het allemaal doorgaan, dan volgt de overdracht op 1 oktober a.s.

Het huis staat nog propvol spullen die moeten worden uitgezocht, maar waar ik zelf dus niet de gelegenheid voor heb omdat ik het huis niet binnen kan gaan. Dat wordt nog wat... Bovendien heb ik nog geen idee of en waar ik een nieuw onderdak ga vinden. Allemaal dingen dus om aan de ene kant achteraan te gaan, en aan de andere kant los te laten, in het vertrouwen dat het allemaal op de juiste tijd in orde komt.

5 opmerkingen:

  1. Mag ik vragen waarom en voor wie je alles deeld op het www??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou moderatie aanzetten op je blog. En misschien een slotje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Tessa, ik wil graag coach worden en me richten op mensen in dezelfde situatie. Daarom heb ik op een gegeven moment besloten om mijn verhaal te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ok! Duidelijk! Dank voor je eerlijke antwoord! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Empathie - verdiepingscursus verbindend communiceren - innerlijke ruimte

De afgelopen week heb ik deelgenomen aan de verdiepingscursus verbindend communiceren (geweldloze communicatie) die ging over empathie. Nog ...