maandag 28 januari 2019

Het begint door te dringen

Heel langzaam begon tot mij door te dringen dat alles in mijn wereld anders was dan dat ik het tot dusver had bekeken. Ik kwam erachter dat mijn huwelijk helemaal niet zo gelukkig was als ik mezelf voorhield - en anderen.

Ik kan dit wel zo makkelijk in twee zinnen opschrijven, maar dit was een proces dat heel veel tijd in beslag heeft genomen. Als ik na mijn werk thuis kwam, was ik bekaf. Niet alleen van de fysieke inspanning van het werken, maar vooral van de totale emotionele omwenteling die zich aan het voltrekken was. Ik trok mij veel terug om na te denken - en liet daarbij mijn gezin aan hun lot over.
Ik analyseerde me suf, moest alles wat ik meemaakte honderd keer opnieuw beleven, en heel langzaam begon de kentering te komen die niet alleen mijn eigen leven, maar vooral ook dat van mijn man, op z'n kop zou zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Empathie - verdiepingscursus verbindend communiceren - innerlijke ruimte

De afgelopen week heb ik deelgenomen aan de verdiepingscursus verbindend communiceren (geweldloze communicatie) die ging over empathie. Nog ...