zaterdag 23 februari 2019

Nieuwe mogelijkheden en kansen

Als ik naar de afgelopen roerige tijd kijk, ben ik ontzettend dankbaar. Vanaf het eerste moment dat er diep vanbinnen iets begon te leven heb ik mij bevoorrecht gevoeld dat ik dit mocht meemaken. Dat ik achter de echte waarden van het leven kwam. Dat ik voelde dat ik geliefd ben door de hemel.

Dit diepe besef heeft mij moed gegeven om door te gaan en stappen te zetten, en dat heb ik heel hard nodig gehad toen de tijd kwam dat de klappen vielen.

Een van de dingen die helemaal opnieuw opgestart moesten worden, was mijn professionele loopbaan. Ik kwam erachter dat ik zo goed als geen kansen op de arbeidsmarkt had, omdat mijn opleiding te lang geleden was, en als ik solliciteerde op functies van lager niveau, werd ik afgewezen omdat ik te hoog gekwalificeerd was - maar voor functies op mijn eigen niveau werd ik afgewezen omdat ik geen recente opleiding had.

Bij mijn coach heb ik toen een loopbaancoachingstraject gevolgd. Dat ging heel erg grondig, want ik leerde eerst mijzelf kennen, wie ik zelf eigenlijk ben. Wat vind ik leuk om te doen, en wat vind ik belangrijke waarden. En tot mijn verrassing zag ik heel mooie rode draden opduiken die al zichtbaar waren toen ik nog niet eens naar school ging.

Een emotionele sessie volgde toen ik mijn levensmissie te horen kreeg tijdens een geleide visualisatie. Het mooie ervan is dat je levensmissie geldt zowel voor je persoonlijke leven als professioneel. Als je op grond daarvan een baan zoekt, dan krijg je iets waar je energie uit gaat halen in plaats van dat je opbrandt.

Mijn levensmissie is het om mensen te helpen bevrijden door orde te scheppen in hun chaos. En daarvoor heb ik mijn kernwaarden gekregen: liefde, verbinding en groei. Mijn ultieme doel is om ook coach te worden, omdat ik heb gezien hoe belangrijk het is om de juiste hulp te krijgen in je omstandigheden. Maar de weg daarnaartoe is nog lang - en als inleiding daarnaartoe voelde het voor mij het beste om huishoudcoach te worden.

Mensen die om wat voor reden dan ook hun huishouden niet op orde krijgen, kunnen een huishoudcoach inhuren om hen te helpen orde op zaken te stellen. Voor mij is het extra interessant omdat er meestal een diepere oorzaak achter het probleem ligt - en daarin ben ik uiteindelijk geïnteresseerd. Zo ligt alles in elkaars verlengde.

Om huishoudcoach te worden moet je wel een opleiding volgen - en zo ben ik toch ook weer terug bij de noodzaak om een andere baan te vinden om deze opleiding te kunnen betalen plus het normale dagelijkse leven. Ik leg dit alles voor nu in Gods hand en vertrouw erop dat het op zijn tijd allemaal geregeld wordt.

1 opmerking:

Empathie - verdiepingscursus verbindend communiceren - innerlijke ruimte

De afgelopen week heb ik deelgenomen aan de verdiepingscursus verbindend communiceren (geweldloze communicatie) die ging over empathie. Nog ...