donderdag 21 februari 2019

Toegang tot mijn eigen huis - vervolg

De advocaat belde mij op om opheldering te vragen over de precieze redenen van mijn verzoek om een voorlopige voorziening te regelen. Volgens hem was het niet nodig als het alleen ging om toegang tot mijn spullen. Hij zei dat ik een kort geding zou kunnen opstarten als mijn man mij de toegang tot het huis zou blijven weigeren, maar dat een voorlopige voorziening alleen bedoeld was om ook echt in het huis te kunnen wonen.

De advocaat legde mij ook uit dat we tijdens de rechtszitting die gepland is om te achterhalen waarom er geen ouderschapsplan is opgesteld voor de aangevraagd echtscheiding, dit soort dingen ook kunnen bespreken. Die rechtszaak is volgende week.

En nu moet ik het even loslaten. Ik zal zeker in de tussentijd een keer wat spullen op willen halen, en als dat niet of moeizaam gaat, heb ik deze rechtszitting achter de hand om het in te bespreken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Empathie - verdiepingscursus verbindend communiceren - innerlijke ruimte

De afgelopen week heb ik deelgenomen aan de verdiepingscursus verbindend communiceren (geweldloze communicatie) die ging over empathie. Nog ...